کنسول بازی

کنسول های بازی برای کودکان

کنسول بازی

اینترنت و اسباب بازی های هوشمند دنیای بازی را تغییر داده است. کنسول‌های امروزی علاوه بر اینکه قادر به بازی با افراد در مکان‌های دیگر هستند، به شما امکان می‌دهند تا فعالیت‌های آنلاین زیادی را انجام دهید و همچنین از اسباب‌بازی‌ها برای تعامل و باز کردن سطوح بازی‌ها استفاده کنید.حال به مقاله ای با عنوان کنسول های بازی برای کودکان  با ماتا انتها همراه باشید .

هنگام انتخاب بهترین کنسول بازی برای خرید، مهم است که به این فکر کنید که چه کسی در خانواده از آن استفاده خواهد کرد، کجا استفاده خواهد شد، چه چیزی نسبت به فناوری موجودی که در حال حاضر دارید ارائه می دهد و نوع محتوایی که برای فرزندان خود انتخاب می کنید و آن ها را خوشحال می کندچیست.

معرفی تعدادی از کنسول بازی کودکان
نینتندو سوییچ

نینتندو سوییچ جدیدترین کنسولی است که بازی های ماریو و زلدا را اجرا می کند. این منحصر به فرد است زیرا وقتی به داک آن وصل می شود، می توانید روی تلویزیون بازی کنید. هنگامی که از داک خارج می شود، به عنوان یک دستگاه بازی قابل حمل مستقل عمل می کند.

این بدان معناست که می‌توانید همان بازی‌هایی را که در تلویزیون خود دارید، روی صفحه‌نمایش از راه دور بازی کنید. کنترلرهای Joy-Con نیز قابل جدا شدن هستند، بنابراین دو کودک می توانند به طور همزمان بدون لوازم جانبی بازی کنند.

این بازی همه بازی های مهم مانند Fortnite، Minecraft و FIFA را اجرا می کند، اگرچه بازی های Call of Duty یا Roblox را ندارد. همچنین بهترین راه برای بازی Mario Kart، Zelda و بازی محبوب Animal Crossing: New Horizons است. همچنین یک کتابخانه رو به رشد از بازی های مستقل مقرون به صرفه وجود دارد که برای خانواده ها سرگرم کننده است. قیمت آن بدون بازی حدود 280 پوند است.

کنترل‌های والدین در سوییچ عالی هستند و از یک برنامه جداگانه برای iOS و Android برای تنظیم گزینه‌ها استفاده می‌کنند. این باعث می شود که پیگیری نحوه بازی کودک شما بسیار آسان باشد. همچنین مرورگر اینترنتی وجود ندارد و بازی با دیگران به صورت آنلاین فقط به دوستان تایید شده محدود می شود. تنها جنبه منفی این است که نمی‌توانید محدودیت‌های مختلفی را برای کاربران مختلف تعیین کنید، زیرا این محدودیت‌ها برای کل کنسول اعمال می‌شود.

نسخه ای از نینتندو سوییچ وجود دارد که کمی ارزان تر است و فقط بازی قابل حمل را ارائه می دهد. Nintendo Switch Lite 199 پوند قیمت دارد اما نمی توان آن را به تلویزیون وصل کرد. این همه بازی های سوییچ را بازی می کند اما استفاده از آن با افراد دیگر سخت تر است. اگر کودک شما عمدتاً قرار است دور از یک صفحه نمایش بزرگ یا در حال حرکت بازی کند، این گزینه خوبی است. همچنین نسخه جدیدی از نینتندو سوییچ وجود دارد که با صفحه نمایش بزرگتر، روشن تر، عمر باتری بهتر و داک به روز شده به روز شده است.

Nintendo 2DS / 3DS

نینتندو بیش از چند سال  است که سری 3DS کنسول های بازی دستی خود را می سازد. شما می توانید با طیف وسیعی از سخت افزارها به این کتابخانه عظیم بازی ها دسترسی داشته باشید. 3DS اصلی، 3DS جدید و 3DS XL همگی دارای صفحه نمایش سه بعدی هستند که نیازی به عینک ندارد. 2DS اصلی، 2DS جدید و 2DS XL همه بازی های 3DS را بازی می کنند، اما صفحه نمایش 3 بعدی خاصی را ارائه نمی دهند. بازی‌ها یکسان به نظر می‌رسند، اگرچه چندان از صفحه نمایش بیرون نمی‌آیند.

2DS XL نسخه نهایی دستی است که اغلب در فروشگاه خواهید دید. با وجود هزاران بازی سازگار در حال حاضر – که بسیاری از آنها تخفیف زیادی دارند – 2DS XL بهترین کنسول بازی قابل حمل نسل خود است. قیمت آن حدود 130 پوند است .

قابلیت‌های آنلاین 2  DS XL وجود دارد – بسیار شبیه به نسخه‌های قبلی 3DS – اما مانند سوئیچ، کنترل‌های والدین عالی هستند. می‌توانید خریدهای آنلاین و مرور اینترنت را به دستورالعمل‌های مربوط به سن محدود کنید و پین از محتوایی که نمی‌خواهید فرزندتان به آن دسترسی داشته باشد محافظت کند.

ایکس باکس وان اس / ایکس باکس وان ایکس

اگرچه در حال حاضر نسخه پیشرفته تری در Xbox One X مجهز به 4K وجود دارد، اما One S یک گزینه عالی برای خانواده‌هایی است که از بودجه‌ای آگاه هستند و می‌خواهند یک دستگاه سرگرمی همه جانبه داشته باشند. بازی‌ها را با کیفیت Full HD (1080p) اجرا می‌کند، اما می‌تواند به عنوان پخش‌کننده بلوری 4K Ultra HD نیز استفاده شود.

و با بسیاری از برنامه های سرگرمی، از جمله Netflix و Amazon Video، به عنوان یک دستگاه پخش هوشمند نیز کار می کند. همچنین 1000 بازی برای ایکس باکس وان در دسترس است، و همچنین می توانید صدها بازی قدیمی ایکس باکس 360 را نیز روی کنسول بازی کنید، که برای کسانی که به دنبال ارتقا هستند عالی است. با قیمتی در حدود 249.99 پوند در دسترس است.

مانند هر دستگاه متصل دیگری، Xbox One S امکان دسترسی به اینترنت و برنامه های آنلاین را فراهم می کند. بسیاری از بازی‌ها به‌صورت آنلاین نیز قابل بازی هستند، بنابراین باید بر زمانی که کودکان آن‌ها را بازی می‌کنند نظارت داشته باشید تا مطمئن شوید که این بازی را ایمن انجام می‌دهند. خوشبختانه، کنترل‌های والدین زیادی نیز برای محدود کردن دسترسی به فعالیت‌های آنلاین و بازی‌های نامناسب با سن وجود دارد.

همچنین دارای یک ویژگی جدید کنترل دوگانه است تا دو نفر بتوانند یک بازی را کنترل کنند. این برای از بین بردن ناامیدی بازیکنان بسیار جوان در هنگام یادگیری یک بازی ایده آل است. همچنین این یک راه سرگرم کننده برای همکاری در تجربیات پیشرفته تر برای همه سنین است.

Xbox Series X|S

آخرین نسخه ایکس باکس جدیدا منتشر شد: Xbox Series X|S. دو نسخه از این کنسول وجود دارد. Xbox Series S 249 پوند است و تجربه بصری کمی کمتر چشمگیر را ارائه می دهد، اما همچنان همه بازی های جدید Xbox را اجرا می کند. این شامل یک درایو دیسک نیست، بنابراین باید بازی ها را به صورت دیجیتالی خریداری کنید. Xbox Series X 449 پوند است و تجربه ای رده بالا با بهترین تصاویر را ارائه می دهد. همچنین اگر می‌خواهید از بازی‌های روی دیسک‌ها استفاده کنید، یک درایو دیسکی نیز فراهم می‌کند.

Xbox Series X|S از اکثر بازی های قدیمی Xbox One پشتیبانی می کند. همچنین می توانید با استفاده از کنترلرهای قدیمی ایکس باکس وان که با سیستم جدید سازگار هستند، در هزینه خود صرفه جویی کنید. همچنین اگر کتابخانه بزرگی از دیسک های Xbox One دارید، باید کنسول Xbox Series X را همراه با درایو خریداری کنید تا بتوانید به آنها دسترسی داشته باشید.

هنگامی که تصمیم گرفتید کدام نسخه را خریداری کنید، مهم است که توجه داشته باشید که مدل ارزان‌تر تنها 500 گیگابایت فضای ذخیره‌سازی ارائه می‌دهد. برای افزایش این مقدار برای مطابقت با 1 گیگابایت سری X، قیمت کلی مشابه خواهد بود.

همچنین می‌توانید از اشتراک Xbox Game Pass استفاده کنید که 100 بازی از آخرین بازی‌ها را با اشتراک ماهانه ارائه می‌کند (هزینه 12 ماهه 49.99 پوند). این امر از هزینه اضافی گران قیمت خرید بازی های فردی جلوگیری می کند و دامنه تجربیاتی را که احتمالاً در خانواده انجام خواهید داد افزایش می دهد.

پلی استیشن 4 / پلی استیشن 4 پرو

امروزه دو نسخه از پلی استیشن 4 موجود است: یک مدل استاندارد و یک PS4 Pro با گرافیک 4K و قدرت بیشتر در زیر کاپوت. با این حال، تمام بازی‌های PS4 بر روی هر دو دستگاه اجرا می‌شوند و مهم نیست که کدام نسخه را انتخاب کنید، عالی به نظر می‌رسند.

همانند ایکس باکس وان، اپلیکیشن هایی مانند نتفلیکس و آمازون ویدیو برای پخش ویدیوها دریافت می کنید، اما این کنسول بیشتر برای بازی طراحی شده است تا سرگرمی همه جانبه. همچنین این کنسول در حال حاضر پرفروش ترین کنسول جهان است، بنابراین پشتیبانی از بازی ها بسیار قوی است. شما می توانید با قیمتی حدود 230 پوند تهیه کنید.

امروز دو نسخه از پلی استیشن 4 وجود دارد، یک مدل استاندارد و یک PS4 Pro، با گرافیک 4K و قدرت بیشتر در زیر کاپوت. با این حال، تمام بازی‌های PS4 بر روی هر دو دستگاه اجرا می‌شوند و مهم نیست که کدام نسخه را انتخاب کنید، عالی به نظر می‌رسند.

پلی استیشن طیف وسیعی از بازی‌های «PlayLink» را برای خانواده‌ها دارد که می‌توانید با یک گوشی هوشمند به‌عنوان کنترلر بازی کنید. این بدان معناست که 6 نفر می توانند بدون نیاز به خرید تعداد زیادی کنترلر با هم بازی کنند. آنها همچنین در نحوه بازی آنها واقعاً متفاوت هستند. استفاده از صفحه لمسی، دوربین و کنترل‌های شیب باعث می‌شود تا تجربه‌های منحصربه‌فرد بازی خانوادگی در سیستم‌های دیگر امکان‌پذیر نباشد.

پلی استیشن 5

سال گذشته نیز شاهد عرضه پلی استیشن 5 بودیم. دو نسخه از PS5 وجود دارد، اگرچه برخلاف Xbox، هر دو عملکرد گرافیکی یکسانی دارند. تفاوت اصلی این است که مدل ارزان تر (359 پوند) فقط بازی ها را به صورت دیجیتال اجرا می کند. مدل با درایو بلو ری 449 پوند قیمت دارد.

اگرچه می‌توانید از دسته‌های قدیمی پلی‌استیشن 4 برای اجرای بازی‌های قدیمی‌تر روی PS5 استفاده کنید، اما برای اجرای بازی‌های جدید، باید از کنترلر جدید Dual Sense استفاده کنید. مهم است که هنگام تصمیم گیری، هزینه کنترلرهای اضافی برای خانواده را در نظر بگیرید.

پلی استیشن 5 اکثر بازی های پلی استیشن 4 را اجرا می کند. شایان ذکر است که اگر کتابخانه بزرگی از دیسک های پلی استیشن 4 دارید، برای دسترسی به آن ها باید نسخه بلو ری پلی استیشن 5 را خریداری کنید.

همچنین می‌توانید برای دسترسی به طیف وسیعی از بازی‌ها هر ماه مشترک پلی‌استیشن پلاس شوید، یا PlayStation Now که به شما امکان می‌دهد حتی بازی‌های بیشتری از پلی‌استیشن را در دستگاه‌های مختلف دیگر از طریق یک ویژگی پخش بازی، بازی و دانلود کنید.

یکی از مزایای بزرگ پلی استیشن 5 برای خانواده ها، کارت های فعالیت مفیدی است که در سیستم عامل تعبیه شده است. این‌ها می‌توانند به شما بگویند که ماموریت یا فصل بعدی چقدر طول می‌کشد (برای توقف در زمان صرف غذا مفید است) و همچنین نکات ویدیویی را ارائه می‌دهد که می‌توانید در کنار گیم‌پلی سنجاق کرده و دنبال کنید.

Nintendo Classic Mini / SNES Classic Mini

نسخه اصلی Super Nintendo (SNES) در سال 1992 در بریتانیا عرضه شد، بنابراین بسیاری از والدین خاطرات خوبی از آن دارند. نینتندو اشتیاق به هیجانات یکپارچهسازی با سیستمعامل را درک می کند و بنابراین، یک بازسازی کوچکتر و مدرن از کنسول اصلی را مجدداً منتشر کرده است.

این شامل 21 بازی کلاسیک از دهه 90 است، از جمله Super Mario World، Super Mario Kart و Star Fox، و دارای دو کنترلر با الگوبرداری از نسخه اصلی است. اگر می‌خواهید فرزندانتان همان بازی‌های فوق‌العاده‌ای را که به یاد دارید تجربه کنند، بهتر از این نمی‌توانید به دست آورید. قیمت آن از 70 پوند است.

اینها یک واحد همه کاره بدون دسترسی به اینترنت هستند . بازی‌ها گنجانده شده‌اند و روی دستگاه قفل شده‌اند، بنابراین نمی‌توانید چیز دیگری اضافه کنید. با این حال، این همچنین با اطمینان از اینکه کودک با هیچ رفتار نامناسبی مواجه نخواهد شد، همراه است. بازی چند نفره هنوز هم از طریق اکشن دو نفره خوب، قدیمی و هم اتاقی در دسترس است. عالی برای همه خانواده همچنین یک سیستم سرگرمی ساده‌تر Nintendo Classic Mini وجود دارد که بازی‌هایی را از سخت‌افزار نسل قبلی نینتندو ارائه می‌کند. این کمی ارزان‌تر است، اما به دلیل سنش، تسلط بر بازی‌ها برای بازیکنان بسیار جوان می‌تواند سخت باشد.

کنسول Wii

یکی از کنسول‌های بازی ویدئویی است  که توسط شرکت Nintendo توسعه داده شده است. این کنسول در سال 2006 میلادی به بازار عرضه شد و در طی زمان‌های مختلف بهبودهایی در آن اعمال شد. این کنسول از کارت‌های حافظه SD و دیسک‌های نوری Wii استفاده می‌کند و قابلیت اتصال به اینترنت را دارد. از جمله ویژگی‌های این کنسول می‌توان به حسگر حرکتی Wii Remote، تکنولوژی بی‌سیم Bluetooth و نرم‌افزارهای متنوع و جذاب بازی اشاره کرد. Wii به عنوان یکی از محبوب‌ترین کنسول‌های بازی در دهه گذشته تلقی می‌شود.

کنسول (Wii U)

کنسول وی یو یکی از کنسول‌های بازی محبوب است که توسط شرکت نینتندو تولید شده‌است. این کنسول در دو نسل مختلف با نام‌های Wii و Wii U عرضه شده است. کنسول Wii با بازی‌های بدن‌سازی و حرکتی مانند Wii Sports معروف شده است و از تکنولوژی حرکتی جدیدی که با نام Wii Remote Plus شناخته می‌شود، استفاده می‌کند. کنسول Wii U نیز ویژگی‌های قابل توجهی دارد، مانند دارا بودن یک کنترلر با اسکرین تاچ بزرگ و پشتیبانی از بازی‌های HD.

سخن پایانی:

می‌توانید برای کودکان از کنسول‌هایی مانند نینتندو سوییچ (Nintendo Switch)، پلی‌استیشن 4/5 (PlayStation5/4)، ایکس باکس وان (Xbox One)، وی (Wii) و وی یو (Wii U) استفاده کنید. این کنسول‌ها با گزینه‌های بازی‌های مناسب برای کودکان و همچنین کنترل‌های دستی آسان در دسترس کودکان طراحی شده‌اند. همچنین توصیه می‌شود که پدران و مادران به نوع بازی‌هایی که کودکان با آن‌ها سرگرم می‌شوند، توجه ویژه داشته باشند و بازی‌های مناسب و فرهنگی را برایشان انتخاب کنند.

خرید کنسول بازی

اگر شما قصدخرید کنسول بازی برا کودکانتان هستید در صورت تمایل  بهتر است که خرید خود را از فروشگاه معتبر وبرا انجام دهید تا دو اصل کیفیت بالا و قیمت مناسب را در خرید خود داشته باشید.

کنسول بازی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *