واکی تاکی

واکی تاکی چیست؟

بیسیم واکی تاکی

واکی تاکی شبیه یک گوشی تلفن است که در یک سر آن یک بلندگو و در سر دیگر آن میکروفون تعبیه شده است.و یک آنتن در بالای دستگاه وجود دارد.و در هنگام استفاده از واکی تاکی  باید آن را به سمت صورت نگه دارید و دکمه ptt  را فشار داده و با نگه‌داشتن آن به وسیله امواج رادیویی  صحبت کنید.در این مقاله بیشتر باواکی تاکی  آشنا می‌شویم:

واکی تاکی یک وسیله قابل‌حمل است که امواج رادیویی را دوطرفه مخابره می‌کند. و در زمان‌های قبل نوع  واکی تاکی‌ها بسیار بزرگ‌تر و حجیم‌تر از امروزی‌ها بوده،که برای حمل آن از کوله‌پشتی کمک می‌گرفتند.

آشنایی با تاریخچه بی‌سیم واکی تاکی

آیا می‌دانستید که WALKIE TALKIE یک اختراع کانادایی است؟

واکی تاکی اولین بار در سال 1937 توسط شخصی کانادایی به نام  Don Hings اختراع شد. و بسیاری از دستگاه‌های مشابه توسط مخترعان دیگر در همان زمان ساخته شدند.

دونالدال هینگز،واکی تاکی  را رادیو میدانی دو طرفه نامید .هینگز سیستم سیگنالینگ رادیویی قابل‌حمل خود را هنگام کار برای شرکت  CM&S ایجاد کرد. واکی تاکی شناخته‌شده‌ترین اختراع دان هینگز است. اولین نسخه‌های دستگاه واکی تاکی به‌عنوان رادیوهای صحرایی قابل‌حمل برای خلبانان بوش معدن و ذوب تلفیقی ، بودند که مجبور بودند هواپیماهای خود را بین مکان‌های دورافتاده در شمال کانادا به پرواز درآورند، طراحی شد. این دستگاه‌ها در ابتدا به عنوان «واکی تاکی» شناخته نمی‌شدند و ابتدا برای کمک به خلبانان در برقراری ارتباط مؤثر ایجاد شدند. هنگامی که جنگ جهانی دوم در سال 1939 آغاز شد، مزایای واکی تاکی‌ها  برای سربازان در نبرد آشکار شد.

اولین دستگاه‌های واکی تاکی  تقریباً پنج پوند وزن معادل (2.267کیلوگرم) و حدود 17 اینچ (43 سانتی‌متر) ارتفاع داشتند.مهندس رادیو آلفرد جی گراس بین سال‌های 1934 و 1941 بر روی فناوری اولیه پشت واکی تاکی کار کرد. در طول جنگ توسط دونالد ال. هینگز و تیم‌های مهندسی موتورولا به رهبری هنریک مگنوسکی توسعه یافت.

اولین واکی تاکی آن‌قدر بزرگ بود که باید در کوله‌پشتی حمل می‌شد و موتورولا SCR-300 نام داشت  .که اولین شرکتی بود که واکی تاکی دستی را تولید کرد

ایده واکی تاکی تا زمانی که جنگ در سال 1939 شروع شد چندان مورد توجه قرار نگرفت.اصطلاح “واکی تاکی” توسط روزنامه‌نگارانی که از این اختراعات جدید در طول جنگ گزارش می‌دادند، ابداع شد.

اولین واکی تاکی‌ها تقریباً توسط جهانیان نادیده گرفته شدند تا اینکه جنگ در سال 1939 آغاز شد، زمانی که ناگهان به یک فناوری نظامی ارزشمند تبدیل شدند. CM&S هیگز را به وزارت دفاع ملی و شورای تحقیقات ملی در اتاوا قرض داد تا به توسعه اختراع خود برای استفاده در جنگ کمک کند.

چه کسانی یا مشاغلی از واکی تاکی استفاده می‌کنند؟

دستگاه‌های واکی تاکی به طور گسترده در سازمان‌ها و صنایع مختلف که نیاز به ارتباط آنی و گروهی است استفاده می‌شود. این خدمات شامل خدمات اضطراری، خدمات امنیتی، صنایع نظامی و حمل و نقل است. و همچنین مشاغلی که از ارتباط و گفتاری بسیار  استفاده می‌کنند تا در محیط‌هایی که  بتوانند به طور مؤثر در داخل و اطراف ساختمان‌های داخلی و خارجی خود گپ بزنند. دوستداران بیابان ، در هنگام پیاده‌روی‌ها گروهی بسیار و یا شکار از مکان‌هایی که پوشش تلفن در آنجا وجود ندارد همچنین در ساخت‌وساز، تالارهای پذیرایی،رستوران‌های بزرگ، همایش‌ها،مراکز درمانی و در بسیاری از بخش‌های دیگر استفاده می‌شوند. .

 واکی تاکی چطور کار می‌کنند؟

دستگاه‌های واکی تاکی با باتری تغذیه می‌شوند، برای ارسال و دریافت پیام‌ها ساخته شده و برای کار با فرکانس‌های رادیویی خاص استفاده می‌شوند. امواج رادیویی بخشی از طیف الکترومغناطیسی هستند و با سرعت نور یا 186000 مایل در ثانیه منتقل می‌شوند. هنگامی که  کاربر صحبت نمی‌کند، دستگاه واکی تاکی همان‌طور که در حالت دریافت است، ایستا منتشر می‌کند، و صدای خش‌خش ، مانند صدای رادیویی که در ایستگاه تنظیم نشده است می‌شنوید.

وقتی می‌خواهید صحبت کنید باید یک دکمه را فشار دهید و برای شنیدن پاسخ  دکمه را رها کنید. به شرطی که همه طرفین باند فرکانس یا کانال یکسانی را به اشتراک بگذارند، بسته به زمین می‌توان در چندین مایل ارتباط برقرار کرد. هیچ محدودیتی برای تعداد کاربران واکی تاکی وجود ندارد. که می‌توانند هم‌زمان با هم ارتباط برقرار کنند، اما چون همه از یک باند فرکانسی مشترک استفاده می‌کنند، تنها یک نفر می‌تواند در هر زمان صحبت کند. هنگامی که ارسال پیام خود را به پایان رساندید، دکمه را رها کنید تا گوشی شما به حالت گوش دادن بازگردد و به شخص دیگر اجازه دهید صحبت کند. به دلیل تسهیلات “گفتگوی گروهی” و قابلیت استفاده در مناطق با کیفیت سیگنال تلفن همراه ضعیف، رادیوهای دو طرفه اغلب توسط مشاغل کوچک، گروه‌های نجات و ارتش ترجیح داده می‌شوند.

اجزای دستگاه واکی تاکی شامل چیست؟

تمام دستگاه‌های واکی تاکی مدرن از اجزای یکسانی تشکیل شده‌اند. یک میکروفون/بلندگو، آنتن، صفحه نمایش LCD، دکمه‌های عملکرد، باتری و مجهز بودن به رادیو و چراغ‌قوه می‌توان اشاره کرد.  برخی از مدل‌های واکی تاکی دارای آنتن بلند هستند که برد دستگاه را افزایش می‌دهند(آنتن بلند باعث افزایش قدرت ارسال و دریافت فرکانس در دستگاه بی‌سیم واکی تاکی می‌گردد).

خرید واکی تاکی

اگر شما قصد خرید واکی تاکی را دارید پیشنهاد می دهیم  خرید خود را از فروشگاه معتبر وبرا انجام دهید تا دو اصل کیفیت بالا و قیمت مناسب را در خرید خود داشته باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *